Zespół Szkół Specjalnych im. św. ks. Zygmunta Gorazdowskiego w Wierzbicach

WYCIECZKA DO KRAKOWA

W poniedziałkowy  poranek 24 września Diana, Jagoda, Kamil i Mateusz mieli powód, aby wstać z łóżka z dobrym humorem i u śmiechniętą buzią - otóż szykowali się na długo oczekiwaną wycieczkę.

Była to dwudniowa impreza zorganizowana przez Panią Grażynę Tadeusiak i TPD w Kobierzycach. Jechali na nią również  ucznowie ze szkoły podstawowej w Kobierzycach.

Rozpoczęliśmy od zamku Księżnej Daisy w Pszczynie. Widzieliśmy tam bogato zdobione korytarze jak również zrekonstruowane wnętrza apartamentu cesarza. Po wizycie w zamku przyszedł czas na pierwszą na Górnym Śląsku drukarnię Gazety Polskiej.

Ostatnią miejscowością w tym dniu było Bielsko -  Biała. Tam wjechaliśmy kolejką górską na Szyndzielnię. Wjazd gondolą na szczyt był dla nas niezapomnianym przeżyciem.

Na nocleg przyjechaliśmy do Krakowa. Rano przyszedł czas na "gwóźdź programu" - kopalnię soli w Wieliczce. Po przebyciu 380 schodów w dół rozpoczęło się zwiedzanie. Widzieliśmy płaskorzeźby, figury a nawet lampy i podłogi zrobione ze soli (nie obyło się bez polizania ścian). W samo południe spacerowaliśmy po Krakowie. Widzieliśmy Wawel, Katedrę, Sukiennice i Kościół Mariacki. Wieczorem pełni miłych warażeń wróciliśmy do domu.